Aussie wildlife, Sunstroke and Research Progress - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Malou Vijfhuizen - WaarBenJij.nu Aussie wildlife, Sunstroke and Research Progress - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Malou Vijfhuizen - WaarBenJij.nu

Aussie wildlife, Sunstroke and Research Progress

Door: Malou

Blijf op de hoogte en volg Malou

05 Februari 2014 | Australië, Roseworthy

Daar zijn we alweer!

Slechts enkele dagen geleden schreef ik nog een verhaaltje, maar er is inmiddels al weer zoveel leuks gebeurd dat ik toch weer even vlucht van mijn onderzoek om dit te herbeleven! Zo ben ik afgelopen vrijdag in de stad geweest om te studeren, en heb ik een 'trialshift' gedaan bij café Zuma, middenin Adelaide in de Central Market, mijn favoriete deel van de stad! Helaashelaas zou ik deze maandag horen of ik ben aangenomen maar heb ik niets meer van ze vernomen. Het was wel een leuke ervaring om er even mee te lopen. We serveerden allerlei verschillende koffies uit en de collega's waren allemaal heel aardig, de meesten hebben ook door Europa gereisd en waren enorm geïnteresseerd in mijn Nederlandse verhaal. Heel grappig. Na een uurtje werken was ik alweer klaar en sprak ik af met Widi, een Indonesiër die ook studeert aan onze Universiteit, waarmee ik in het busje zat naar de stad. We hebben samen wat gegeten in de food court; sushii! Enorm lekker weer.

Vervolgens heb ik een bankrekening aangemaakt en heb ik wat gewinkeld in het centrum... Tot ik me bedacht dat het vrijdag was en dus een studiedag. In het cafeetje waar Hannah aan het werk was ben ik daarom gaan zitten voor koffie en voor het lezen van wat artikelen, wat prima ging gelukkig.

Diezelfde avond ging ik terug met Lenn de buschauffeur, hilarische lieve man, om met Annemarie avond te eten en Sex and the City 2 te kijken! Leukleuk. Maar, op tijd naar bed. Want op zaterdag verliet ik al om 9u 's ochtends de Campus, op weg naar de stad voor een verrassingstour van een vriend uit Adelaide. Toen ik door hem werd opgepikt van het station kondigde hij al aan dat we een half uur op weg zouden zijn naar 'onderdeel 1', en dit was echt een prachtig half uur! Door de Adelaide Hills rijden is een beleving op zich, met overal bergen en bomen, heel mooi! Toen we aankwamen op locatie zag ik 'Grove Wildlife Park' staan op het entreebord! We gingen Aussie dieren bekijken :D En, we waren precies op tijd voor de koala's. Dus daar zag ik mijn eerste koala ooit, die ik ook direct mocht vasthouden. Oz, heette hij. Echt een dropje van een ding en het was net een knuffel zo zacht! Al Eucalyptusblad-etend werd hij van mens naar mens verplaatst, en vele oeh's en ah's weerklonken tijdens de foto's die van iedereen werden gemaakt. Té schattig.

Toen we deze attractie hadden gehad liepen we door naar de walibi's en kangoeroes, die je net zoals in Nederland met geiten of konijnen, mocht voeren! Dus gewapend met koekjes stapten we op de kangoeroes en walibi's (eigenlijk gewoon kleinere kangoeroe's) af en ze kwamen de koekjes met alle liefde bij je ophalen. Je kon ze zelfs aaien, zo tam waren ze :). Verder zagen we aapjes, wombats, reptielen, otters, mini pinguins, een 'kameel met 1 bult', de koala's, emu's, vogels, en vast nog meer wilde dieren die ik nu allemaal vergeet. Een superleuke ervaring :)

Onderdeel 2 van de dag was een lunch, en met al mijn geratel over Aziatisch eten besloten we dan ook Aziatisch te gaan lunchen, in wat hij 'the best place in Adelaide' noemde. Heeeerlijk gegeten! Heb je ooit een Dumpling op? Ik had er nog nooit een gehad. Maar wat lekker zijn ze! Het is een soort kadootje, er zijn allemaal verschillende soorten inhoud, ingepakt in deeg, en vervolgens gestoomd. Zo chill. Echt aanraders. Met Chinese thee erbij was de lunch af.

Na de lunch zijn we naar Glenelg beach gereden, waar we met Annemarie hadden afgesproken, en hier hebben we gezwommen, gezonnebaad (en jaja ook ingesmeerd), en tapas gegeten 's avonds. Rhaidong was hier ook bij, een Chinese jongen van de campus waar Annemarie net een auto van heeft gekocht. Met hem konden we ook weer terugrijden, toppie! Na een lange dag met veel nieuwe indrukwekkende indrukken ging ik tevreden slapen, maar werd zondag nogal roezig wakker. Het koelde die nacht niet af buiten, waar het zo'n 30 graden bleef, en mijn kamer was een sauna'tje geworden. De rest van de dag bleef ik duizelig, gedesoriënteerd en sloom. Oeps... Ik had natuurlijk zaterdag geen hoedje op gehad en toen was het de hele dag 42-43 graden. Dus al liep het zweet van mijn hoofd in het wildlife park en op het strand en dronk ik veel water en smeerde ik me in; de zon had me toch te pakken. Dus nadat Annemarie en ik zondag boodschappen hadden gedaan en ik bijna op de tegeltjes op de grond had gelegen daar, besloot ik de rest van de dag in de airconditioning door te brengen.

Toen ik maandagochtend naar de stad vertrok met Lenn in het busje vertelde hij me dat ik mazzel had gehad dat ik niet aan het infuus was komen te liggen. Hihi oepsie. Dus met deze waarschuwing weet ik dat ik voortaan niet naar buiten moet gaan zonder hoedje als het zo warm is, dat ik nóg meer moet drinken, en niet van 25 graden binnen naar 45 graden buiten moet lopen. Het schijnt dat je lichaam een beetje in shock raakt als dat verschil groter is dan 15 graden. Maar met al deze kennis komt dat dus voortaan helemaal goed.

Maandag had ik met mijn supervisor afgesproken voor een brainstorm-meeting en hebben we een Italiaanse vrouw uitgenodigd in ons onderzoeksteam. Zij is de ontwerper van het coderingssysteem dat ik onderzoek, en we willen graag haar advies over onze werkwijze. Verder hebben we mijn co-supervisor in Sydney gevraagd naar Adelaide te komen voor een paar dagen, om wat werk gedaan te krijgen samen. Deze zelfde dag kregen we van beide onderzoeksters groen licht! Heel gaaf dat de ontwerper van het hele systeem ons wil helpen, én heel leuk dat mijn co-supervisor langskomt tijdens het onderzoek. Goed bezig dus! Heeft onze brainstorm-sessie bij de Vietnamees (Vietnamese noodles zijn fantastisch) toch vruchten afgeworpen. Die middag heb ik nog gemeet met de jongen waar ik naast zat in het vliegtuig, wat ook heel gezellig was!

Inmiddels ben ik weer aan de studie in mijn hokkie, waar nu toch wel wat werk verzet moet worden, zeker als er ineens belangrijke mensen betrokken zijn bij het onderzoek ;) Dussss daar moet ik zo toch maar weer aan geloven. Misschien buiten? Met zo'n 30 graden is het mooi studieweer, dacht ik zo.

Ik zal van de droppige beestjes wat foto's online plaatsen, dan kunnen jullie zien hoe leuk walibi's en koala's zijn :)

Tot zover! De nieuwe belevingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 2976

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

My adventures in Oz!

Landen bezocht: