Adelaide, Australia Day, Noarlunga Beach and Study - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Malou Vijfhuizen - WaarBenJij.nu Adelaide, Australia Day, Noarlunga Beach and Study - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Malou Vijfhuizen - WaarBenJij.nu

Adelaide, Australia Day, Noarlunga Beach and Study

Door: Malou

Blijf op de hoogte en volg Malou

30 Januari 2014 | Australië, Roseworthy

G'day mate!

Week 2! Het eerste weekend bij de Neale's familie was enorm gezellig! De eerste dagen op de Campus waren ook helemaal leuk; het beginnen van een vers onderzoek, nieuwe mensen leren kennen en vooral ook relaxen aan het zwembad.

Afgelopen weekend was ook top! Op zaterdag zijn Annemarie en ik naar Adelaide afgereisd om de stad eens te bekijken! Gelukkig kon ik me alles nog herinneren van de tour die Helen en Hannah me het eerste weekend gegeven hadden, en konden we vrolijk terug naar de Central Market waar ik geweldige Curry Noodle Soup heb gegeten! Verder zijn we na bergen groente en fruit gekocht te hebben (onbetaalbaar in de Australische supermarkten) op verkenningstocht gegaan! Adelaide is echt een leuke stad en gelukkig heel overzichtelijk! Na een dagje in de brandende zon (lekker!!!) en dus ook veel zonnebrand en water, waren we gaar en konden we zo bij Helen en Hannah in de auto springen :) Annemarie ging terug naar de Campus en wij gingen met zijn 3en naar huis. Hier even het zwembad in gesprongen, outfits uitgewisseld met de vriendinnen van Hannah, en vervolgens naar onze 'pre'-party gegaan. In Australië is het heel normaal om eerst bij vrienden thuis drankjes te doen voor je de stad in gaat. 's Avonds gingen we naar dezelfde club als de vorige keer, en dat was top! Heel leuke avond! Wat ik de volgende ochtend wel voelde... Zeker omdat ik mijn bedje uitgebrand werd door de zon; al heb ik daar een luxe kamer voor mezelf, de zon staat er precies op in de ochtend en het was buiten al zo'n 35 graden om 10u! Oef. Het bed dus maar uitgerold, naar de ontbijttafel en doorgerold het zwembad in.

Maar geen tijd om te luieren! Hannah en ik gingen Annemarie weer oppikken van het station, en we wilden voor die tijd onze salade af hebben voor de poolparty die we die dag hadden! 26 Januari is namelijk Australia Day! Wat inhoudt dat iedereen allerlei Australische dingen doet :) Zo aten wij 'fingerbuns' 's ochtends, heeeeel lekker! En hebben we bij de poolparty genoten van Australische biertjes en ciders, uit de omgeving (vast toevallig ;) ). Het huis waar de poolparty gehouden werd staat echt in de duurste straat van heel Adelaide, en was prachtig!! Overal tv-schermen, bizar hoge plafonds, supermodern ingericht, prachtig zwembad, immense tuin met bloemen, chillplekje buiten, alles! Dus nadat we waren bekomen van de luxe schrik, was het tijd voor waterpret en barbecue.

Na de poolparty gingen we op huis aan en was ik helemaal kapot. Dé perfecte avond volgde; we gingen eten bij Hawks' corner, een Asian food hall, en hebben de finale van de Australian Open gekeken. Traantjes werden weggepinkt terwijl Nadal op de tennisbaan hetzelfde deed.... Met zijn rugblessure kon hij vrijwel niks meer tijdens de tweede set en hij verloor. Arm ding.

De volgende dag was alweer maandag! Ik was bij de familie gebleven, Hannah moest werken, en ik ging studeren in de tuin :) Echter, na een half uur studeren kwamen de ouders van Helen op bezoek en die moest ik natuurlijk even ontmoeten! Kopje koffie erbij, zelfgemaakte minimuffin, leuk! En net toen ik weer aan de slag wilde gaan kwam de Nieuw-Zeelandse familie binnen die ik een dag eerder ook even had gezien! Dus ook daarmee werd bijgekletst, en ze boden me zelfs aan me in Auckland rond te leiden en me alle leuke dingen te laten zien zodra ik aankom in Nieuw Zeeland! Yehess.

Goed, toen toch nog wat gestudeerd... In de voorkamer inmiddels omdat het buiten toch echt te warm werd om na te denken :D. Totdat Helen om de hoek kwam met de vraag of ik mee wilde komen snorkelen at Noarlunga beach, gewoon twee uurtjes ofzo, omdat je er zulke mooie visjes kunt zien en het een public holiday is. Dit kon ik niet weerstaan.... Dus off to the beach! Hoppaa weer een laagje zonnebrand en gaan ! Genieten daar :D Met Helen en Tom zwemmen in de zee, waar het water zo'n 8 meter diep was, maar kraakhelder! We liepen van een soort pier af, 'the jeddy', met een trappetje naar beneden, en vanaf daar kon je prachtig zwemmen. Er liggen daar betonblokken waar je even op kunt rusten als je moe bent van het zwemmen, en waar ook visjes rond zwemmen omdat koraal zich af zet aan de grote stenen. Gewapend met snorkel zwom ik letterlijk in een school visjes! Heel cool. Ik moet nog wel even wennen aan het feit dat er vliegtuigjes boven je vliegen die de 'Shark patrol' op zich nemen.... Maargoed zolang er veel mensen zwemmen en je niet te ver afdwaalt zou het goed moeten zijn!

Het heerlijke tripje hebben we afgesloten met een ijsje op mijn kosten, om ze te bedanken voor alle lieve dingen die ze voor me doen! Rum 'n Raisin ijs maakte de ervaring helemaal af. Alsof ik op Bali was!

Vervolgens met de trein naar huis, om met Annemarie gezellig te eten en Home and Away (de Australische GTST) en My Kitchen Rules te kijken! Tot het weer dinsdag was... Dus tijd voor hard werk! De audiotapes die ik moet uittypen zijn er nogal wat namelijk, en het werk geeft toch wel wat stress... Omdat mijn begeleidster hier slechts 1 of 2 dagen in de week is, en deze week helemaal niet, is het echt mijn privé projectje. Een uitdaging dus! En saai af en toe :P Nu al. Maaaaar daar komen we wel doorheen. Aan het einde van een lange werkdag eten Annemarie en ik samen, vaak sushi of een ovengerechtje, en drinken we daar een biertje bij (verkopen ze hier dus niet in de supermarkt, ik heb mijn taxi gevraagd door de drive-through te rijden om daar Corona'tjes en Cooper's, AUS bier, te kunnen kopen! :D , hihi). Arme Annemarie staat nu overdag in de varkensstal te werken, met temperaturen van rond de 40 graden! Zelf heb ik lange kleding aan om de barre airconditioning temperaturen te doorstaan ;)

Het is hier nu zelfs zo warm dat je niet meer met een laken over je heen kunt slapen... Lekker klam dus! En het raam openzetten heeft geen zin, de buitenlucht is warmer dan die van binnen... Gelukkig koelde het vannacht af naar 22 graden. De volgende keer dat het zo warm blijft 's nachts slaap ik op de bank! In de lounge is namelijk wel Airco :)

Al wordt het warmer en warmer, gisteren heb ik met de Indiër Vaibhav een potje tennis gespeeld! En omdat we beide niet tegen ons verlies kunnen en een beetje competitief werden kwam het erop neer dat we 1,5 uur hebben getennist, goeie exercise dus! Uiteindelijk won hij na een nek-aan-nek race met 2-1. Potver... Snel een re-match!

Vandaag weer vol goede moed op kantoor, vooral bezig met mijn weekendplannen! Nog even wat dingen afmaken en dan studeer ik vrijdag in de stad, zaterdag krijg ik een tour door Adelaide, zaterdagavond hoop ik te gaan stappen en zondag naar het strand te gaan :) Dan kunnen we er maandag wel weer tegenaan! En dan vergader ik met mijn supervisor, dus kan ze me mooi helpen met de moeilijke stukjes van mijn onderzoek. Aangezien we in de city vergaderen heb ik gelijk een mooi excuus om de nog wat lege campus even af te gaan! Eind februari komen er hier meer studenten naartoe, dan wordt het nóg gezelliger :)

Nu weer aan het werk! Vertel het mij maar niet als jullie straks in NL kunnen schaatsen, dan word ik nog jaloers ;) Ik zal snel een cocktail drinken op Nederland!

Liefs, Malou

  • 30 Januari 2014 - 08:44

    Laura:

    Super leuk dat er veel foto's bij zitten, leuk om te zien!
    Het strand is echt heel mooi! Ik snap dat je het niet kon weerstaan om mee te gaan haha.

    Het klinkt heel leuk wat je allemaal doet in je vrije tijd! Die poolparty ook, net als in films haha.

    Wacht in spanning op je volgende verhaal!

    Liefs!

  • 30 Januari 2014 - 09:55

    Papa:

    Hi Loutje, mooi verslag, keep'm coming!
    Goed om te zien dat je het naar je zin hebt.
    Als je denkt dat het nu al (te) warm is, bereid je dan maar voor.
    Zaterdag wordt het 44 graden.
    Oppassen voor haaien dus, en.... smeren! :)

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 2973

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

My adventures in Oz!

Landen bezocht: