Even more luck! - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Malou Vijfhuizen - WaarBenJij.nu Even more luck! - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Malou Vijfhuizen - WaarBenJij.nu

Even more luck!

Door: Malou

Blijf op de hoogte en volg Malou

21 Januari 2014 | Australië, Roseworthy

Bizar!

Om ervoor te zorgen dat je op de hoogte bent van alle safety measures op de campus hier in Roseworthy, krijg je hier een inleidend praatje over wanneer je aan komt. Deze afspraak had ik vandaag gepland. Na de eerste studie-werkzaamheden ging ik daar naartoe net, en toen ik het kantoor inliep van de security man zag ik direct een kalender met daarop een zweefvliegtuig!! Het gebruikelijke 'Hello, how are you? Nice to meet you!' werd dan ook gevolgd door: 'Are you ........ a glider?! ' Waarop hij antwoordde dat hij leeft voor zweefvliegen. Geweldig! Hij vliegt in het meest dichtstbijzijnde stadje hier; Gawler, één van de grootste zweefvliegvelden in Australië! Hij zei zelfs dat hij zich gisteren, toen we de afspraak maakten voor vandaag, al afvroeg of ik een 'gliding pilot' was. Echt heel toevallig... Hij zei dat de wolkenbasis hier tot wel 4000 meter gaat en dat je uren in de lucht kunt blijven, op een goede dag zelfs zo lang als je wil!!! We gaan dus snel een mooie dag uitzoeken om te vliegen! Ze hebben hier 2 verschillende tweezitters; een DG1000s en een DG505elan. Die gaan we dus even Googlen..

Verder zag ik bij hem plastic spinnen aan de muur hangen, waarop ik zei dat ik die ook nodig heb! Ik ben zo bang voor die krengen dat ik er op die manier misschien wat aan kan wennen. Hij gaf er gelijk 1 mee! Dus die hangt nu in mijn office en die ga ik overal mee naartoe nemen deze eerste dagen ;)

Tot slot! Blijkt het dat ik vernoemd ben naar de coolste pick up truck hier in Australië, die ze hier 'uti's' noemen; de Maloo. Toch eindelijk iets gevonden met mijn naam erop, dus die gaan we maar aanschaffen.

  • 30 Januari 2014 - 21:51

    L Van Nijen:

    Hallo Malou,

    Jou verslagen gelezen, waren erg leuk.
    Zo tezien en tehoren heb je het wel naar je zin.
    Wensen je dan ook een mooie tijd, en een zinvolle studie.
    Gr en xxxxxxx van Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 2974

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

My adventures in Oz!

Landen bezocht: